Nu kan du få både Studentkortet STUK och Mecenatkortet som ett digitalt kort i mobilen. Du slipper alltså knöka plånboken full med ytterligare två kort. Men du kan förstås fortfarande få dina kort hem i brevlådan också.

Så får du Studentkortet STUK i mobilen

  1. Bli medlem i Kåren. Läs om hur du blir medlem HÄR.
  2. När du har blivit medlem skickas det ut ett mejl dig (se till att du har angett rätt epostadress). När du klickar på länken i mailet kan du välja om du vill ha ett digitalt kort, ett plastkort eller både och.
  3. Ladda ner appen till din mobil (länk till iphone-appen, länk för android, länk för övriga mobiler).
  4. Aktivera kortet i mobilen genom att följa instruktionerna i mejlet. När du aktiverar det digitala kortet finns ett tillval om du även vill ha ett plastkort hemskickat.
  5. Nu är ditt digitala kort klart att användas. Ditt medlemskort i telefonen kan du använda precis som det gamla fysiska kortet, för att få rabatter, förmåner och inträde till Kårens evenemang.
  6. Läs mer om Studentkortet STUK i mobilen på app.studentkortet.se.

Så får du Mecenatkortet (det ljusgrå) i mobilen

  1. Bli medlem i Kåren. Läs om hur du blir medlem HÄR.
  2. När du har blivit medlem skickas det ut ett mejl dig (se till att du har angett rätt epostadress). När du klickar på länken i mailet kan du välja om du vill ha ett digitalt kort. Du får automatiskt även ett plastkort hemskickat.
  3. Ladda ner appen i din mobil (länk till iphone-appen, länk till android-appen).
  4. Aktiverar kortet i mobilen genom att följa instruktionerna i mejlet. Det är samma inloggningsuppgifter som du använder när du loggar in på mecenat.se.
  5. Nu är ditt digitala kort klart att användas. Ditt medlemskort i telefonen kan du använda precis som det gamla fysiska kortet, för att få rabatter, förmåner och inträde till Kårens evenemang.
  6. Läs mer om Mecenatkortet i mobilen på www.mecenat.se/kundtjanst/kortet-i-mobilen.

OBS! Om du inte har angett en epostadress eller om din epostadress är fel i vårt system, så kommer du att få båda korten hemskickade ca 2 veckor efter att du betalat medlemsavgiften och blivit medlem i Kåren. Om du inte får ett mejl efter att du blivit medlem kan fel epostadress vara orsaken. Kontakta i så fall oss så ändrar vi till rätt epostadress.