Nu kan du få både Studentkortet STUK och Mecenatkortet som ett digitalt kort i mobilen. Du slipper alltså knöka plånboken full med ytterligare två kort. Men du kan förstås fortfarande få dina kort hem i brevlådan också.
Så får du Studentkortet STUK i mobilen
- Bli medlem i Kåren. Läs om hur du blir medlem HÄR.
- När du har blivit medlem skickas det ut ett mejl dig (se till att du har angett rätt epostadress). När du klickar på länken i mailet kan du välja om du vill ha ett digitalt kort, ett plastkort eller både och.
- Ladda ner appen till din mobil (länk till iphone-appen, länk för android, länk för övriga mobiler).
- Aktivera kortet i mobilen genom att följa instruktionerna i mejlet. När du aktiverar det digitala kortet finns ett tillval om du även vill ha ett plastkort hemskickat.
- Nu är ditt digitala kort klart att användas. Ditt medlemskort i telefonen kan du använda precis som det gamla fysiska kortet, för att få rabatter, förmåner och inträde till Kårens evenemang.
- Läs mer om Studentkortet STUK i mobilen på app.studentkortet.se.
Så får du Mecenatkortet (det ljusgrå) i mobilen
- Bli medlem i Kåren. Läs om hur du blir medlem HÄR.
- När du har blivit medlem skickas det ut ett mejl dig (se till att du har angett rätt epostadress). När du klickar på länken i mailet kan du välja om du vill ha ett digitalt kort. Du får automatiskt även ett plastkort hemskickat.
- Ladda ner appen i din mobil (länk till iphone-appen, länk till android-appen).
- Aktiverar kortet i mobilen genom att följa instruktionerna i mejlet. Det är samma inloggningsuppgifter som du använder när du loggar in på mecenat.se.
- Nu är ditt digitala kort klart att användas. Ditt medlemskort i telefonen kan du använda precis som det gamla fysiska kortet, för att få rabatter, förmåner och inträde till Kårens evenemang.
- Läs mer om Mecenatkortet i mobilen på www.mecenat.se/kundtjanst/kortet-i-mobilen.
OBS! Om du inte har angett en epostadress eller om din epostadress är fel i vårt system, så kommer du att få båda korten hemskickade ca 2 veckor efter att du betalat medlemsavgiften och blivit medlem i Kåren. Om du inte får ett mejl efter att du blivit medlem kan fel epostadress vara orsaken. Kontakta i så fall oss så ändrar vi till rätt epostadress.